we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Wednesday, June 12, 2013

Wildlife Park, Philip Island

hai2 korang... aku sebenarnya bukan takde kerja tapi malas sangat rasa. lunch break ni macam nak pergi Giant tapi macam malas pulak. dahlah kereta tak bawak naik so take time jugaklah aku jalan kaki (yang tak berapa jauh tuuu) balik asrama then panaskan enjin kereta. hmm... tahu2 lunch break dah habis. tak sempat nak rehat. kadang2 tulah... aku ni lagi pentingkan tidur. haha...

okay, day 1 di Melbourne, kami ke Philip Island. itinerary semua planned by Amir. yelah, mana reti kan. dulu kat NZ, Sir Abdullah yang tolong plankan itinerary. kalau kitorang yang plan memang kat Christchurch jelah kang. huhu... aku bangun dalam 7.30am. around 5.30am Malaysia. dah siap mandi adik aku mintak aku buatkan sandwich untuk bawak bekal ke Philip Island. dia kata kang along the way yang almost 3 hours tu kalau aku lapar bolehlah makan sikit2 before proper meal.

sebelum sampai ke Wildlife Park tu, adik aku stop kat San Remo Jetty. takdelah menarik sangat but a nice scenery and kebetulan dah dekat pukul 12.00pm. elok2 waktu untuk feeding Pelican. what is Pelican? tahu tak cerita kartun omputih yang ada burung konon2 bawak baby guna paruh dia tu?


first time kot tengok Pelican ni. besarrrrrrrr gile! nak tengok besar mana? ha, sebesar orang. aku tak take picture pulak masa orang2 tu tengah bagi makan. menyeramkan. huhu...


adikku yang sengal. how i miss him soooooo mucho2!


lepas tangkap2 gambar, buang2 air semua, kami pun meneruskan perjalanan ke Wildlife Park. sampai2 je sana, aku grab sandwich dulu. kang dalam tu tiba2 rasa lapar nak cari makan kat mana? hoho... tempat ni adik aku cakap macam own by personal people. bukan macam zoo lah. tapi kawasan dia sangaaaat besar dan banyaklah binatang2 Aussie yang tourists should come. contohnya kangaroo and koala, wallaby, tasmania devil, wombats, dingoes, hawk. eh, banyaklah... kawasan yang luas. aku dah kepenatan. kasut pun dah kotor buat hilang mood sikit. hehe... eh lupa nak mention, entrance $16 including feeding food untuk binatang2 ni.


ini adalah wallaby. rupa macam kangaroo tapi smaller. tangan dia pun kecik tak macam kangaroo. kangaroo tu kalau tumbuk mahu menangis. hehe...


ini kangaroo. time ni diorang tengah berkumpul kat padang rumput tu. kebetulan ada few more tourists. jadi galak lah kangaroo2 ni kerumun orang2 yang tengah bagi makan. sekali bagi makan kat sekor, datang lagi 2, 3 ekor macam nak serang. hui seram aku. haha... cousin aku bagi makan kat sekor then dia sauk sack tu lagi nak ambil makanan. maybe dia slow sangat, kangaroo tu tak boleh sabar. terus kena tumbuk kat paha. haha... tangan diorang ni berlumpur. so habislah kotor seluar.


koala, nothing interesting nak cerita. macam lutong. you datang tengok dia jelah. dia bukan bergerak2 sangat. hoho... ada beberapa ekor je yang tengah gerak2 makan. yang lain tidur. heh!


ha, apa batang kayu aku tunjuk ni? haha... ni cage tasmania devil. diorang ada kat dalam kayu balak tu. teringin jugak nak tengok diorang pusing2 macam dalam kartun tu. eh, ke tuuu kartun je? diorang betul2 boleh pusing tak? oh noo.... kartun ni banyak menipu rupanya.


alamak, tak jelas sangat gambarnya. ni dingo. macam anjing, macam singa betina. aku pun tak reti nak describe. macam coyote lah. ala2 bahaya gitu... 

picture of the day. gerek kena serang dengan kangaroo. hehe... kelakar tengok. kangaroo boleh berdiri setinggi manusia. hoho... aku pun seram sampai takut nak bagi makan dah.


yang ini scene atiqah kena tumbuk. haha... dia jerit2, "kejap lah... kejaaap!" macam kangaroo tu paham. kikiki... yang dia tahu kat tangan ada kantung berisi makanan dia. dia dah terbiasa agaknya sampai dengar goncangan kantung tu pun dah cam berlari2 ke arah bunyi. oh serammmm...


kat sini pun ada emu, kasawari. tapi tak dilepaskan bebas macam ni lah sebab takut dia serang pengunjung. tak berapa jinak. cousin aku dengan berani masuk kandangnya last2 macam nak kena serang. haha... ada black swan. macam swan jahat pulak aku tengok. ada black hawk. macam2 jenis helang yang besar dan cantik. gambar wombat takde pulak aku nak tunjuk. rupa dia macam tikus besaaaar yang takde ekor. hehe... tak boleh bagi makan kat wombat katanya gigi tajam kot.



ah, dah lenguh kaki berjalan barulah kami bergerak ke destinasi seterusnya. ke Cowes dan Nobbies. nanti aku update ya. ni pun dah kebas jari yang sedia kebas ni. bilalah kebas ni nak baik :(





p/s (i) : banyak betul spending sekarang ni. bila jawapan perpindahan eh?

p/s (ii) : okay, dah nak pukul 1.00pm. siap2 nak balik lunch break. yeay ada meehoon tomyam free. seronok! jimat duit. hehe...

p/s (iii) : dah kena kemas barang sikit2. dan collect maklumat yang perlu.

p/s (iv) : gerek outstation lagi. bagi mereka yang tak paham PJJ, they have no right to comment. waktu aku dapat bersama dengan suami suntuk sangat. jadi aku akan jadi selfish. suami aku kena bersama2 dengan aku. walau berpisah sehari pun aku akan rasa sakit hati. takde kena mengena dengan mengandung. bila dah kembali bekerja, bila yang dapat jumpa? 2 hari seminggu? kadang2 10 hari baru dapat berjumpa balik if dia ada kerja hujung minggu. so yang tak pernah PJJ, sila jangan komen atau masuk campur. anda tak paham.





12062013 ~ 12.35pm
meja aku ~ bilik guru-KVK

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com