we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Tuesday, February 19, 2013

kerisauan wanita tak pernah habis

hai hai you ols... hari kedua bekerja selepas cuti panjang selama seminggu. huh! aku rasa macam tak cukup rehat. minggu ni patutnya aku boleh kata aku takmo jaga asrama. tapi disebabkan aku rasa kepenatan yang amat, aku offer jaga asrama sebab aku taknak keletihan perjalanan. bila balik JB lagilah... penat rasa. kena bahagi masa dgn keluarga mertua and keluarga sendiri. then mak ayah mesti nak jalan2 ke sini situ. so better aku berehat di Kluang ni. walaupun sorang2. sebab suami either kena pergi Jakarta hari Khamis atau meeting di Morib hari Jumaat. redha.

okay, tajuk entri aku. kerisauan wanita tak pernah habis. kenapa aku cakap begitu?

anak dara umur 20-an. mesti tertanya2 bila jodoh nak sampai. yang ada boyfriend terpikir, "aku akan kahwin dengan dia ke tak?" yang takde boyfriend, "bila aku nak jumpa jodoh ni.....?" then bila menjangkau 25, orang akan mula bertanya2... "bila nak kahwin? kang jadi anak dara tua kang...." hei, macamlah kita nak jadi anak dara tua. dah jodoh tak sampai lagi... takkan suka2 hati nak ajak lelaki kahwin.

kemudian Alhamdulillah... jodoh dah sampai. berkahwinlah si perempuan itu... 1 bulan... 2 bulan... 3 bulan... "eh? takde apa2 lagi ke? takde uwek2 lagi ke?" mulalah orang bertanya bila nak timang cahaya mata... "takde ngidam apa2 lagi ke?" ingat tak perih ke hati bila orang2 asyik bertanya. macamlah kita taknak ada anak. ei mulut masing2 ni... rasa nak sound je... "eh takde lagi? lambatnya...." woi yang ni memang sakit hati. macam orang takde iman.

okay, bila dah ada rezeki... kerisauan seorang bakal ibu tak surut lagi... lagi2 di awal kehamilan, "ada ke tidak anak dalam perut ni? kenapa takde rasa apa2?" bila dah makin membesar... "selamat atau tak anak ini..." bila dah hampir melahirkan, "selamat tak aku dan anakku ini?" semuanya kerisauan...

bila dah melahirkan... macam2 lagi dalam pikiran. cara nak didik anak. cara nak pastikan anak sentiasa sihat. nak memastikan anak2 menjadi anak soleh dan solehah. sampailah dia dewasa... nak kahwinkan anak... nak cucu... segala2 akan berputar kembali.




oleh itu... bukan saya nak menafikan kerisauan seorang lelaki atau ayah. tapi kerisauan wanita dan ibu lebih besar daripada seorang lelaki. walau apapun. si isteri amat memerlukan dorongan dan sokongan si suami. membina sebuah keluarga yang bahagia.

sangat ingin merasai nikmat kebahagiaan ini...








p/s (i) : hari2 yang sejuk. hmmm... tak boleh ke eh datang sekolah mengajar then balik rumah tido? hmmm...

p/s (ii) : yes, kelas 2 jam je. then petang boleh rehat2...

p/s (iii) : oh, saya takut nak berurut. mingu bulan depan lah saya berurut eh...







19022013 ~ 9.35am
meja aku ~ bilik guru-KVK

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com