we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Thursday, February 7, 2013

Al-Fatihah untuk Tok Yam


Surah Al-Fatihah yang anda bacakan disedekahkan kepada nenek saya, Meriam bt Yaacob dan juga para saudara Islam muslimin dan muslimat yang telah meninggal dunia.

ya, seperti aku war-warkan dulu yang nenek aku tak sihat. kini beliau telah kembali ke Rahmatullah... ya, aku masih lagi tak percaya. ya, aku masih lagi rasa beliau masih bernafas. ya, aku masih lagi rasa yang beliau di Kelantan. ya, aku amat rindukannya.

aku menyesal tidak menjaga dia dengan baik. aku menyesal tak cepat2 gesa cikna and mak bawak Tok Yam balik ke JB. aku menyesal aku tak sempat bercerita panjang dengan dia. aku menyesal hanya sempat 2 tahun berhari raya dengannya selepas aku mulai bekerja. aku menyesal aku kehilangan semua2 tu... aku menyesal.

aku kena redha. ya, aku terpaksa redha. aku taknak dia terseksa di alam sana. amalan dia terhenti. kami, anak-anak dan cucu-cucu lah penyambung amalannya. aku nak kuburnya bercahaya. aku nak wajahnya bercahaya. aku nak bacaan-bacaan Al-Qur'an tidak terhenti untuknya...

Tok Yam will never know how much I love her. But someday, i want her to know, that she's my greatest Granny. i want her to know, that even she's not around, she'll be closed to my heart. to our heart; my family, my aunties, my uncles and my cousins.



MERIAM BT YAACOB
28NOV1937 - 4FEB2013





p/s (i) : sambil taip sambil tahan air mata.

p/s (ii) : need to do something supaya amalan Tok Yam tidak terputus.

p/s (iii) : semoga selepas pemergian beliau, tak bising2 pasal harta dunia.






07022013 ~ 4.08pm
meja aku ~ bilik guru 2-KVK

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com