we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Wednesday, August 21, 2013

new workplace; ILP Pasir Gudang

hai2 korang... sighhhhhhhhhhhh panjang. lama aku tak update blog kan. sekarang ni macam2 halangan rasa. huahahaha... halangan kah? jap aku cek last entry aku pasal apa... macam banyak hutang cerita dengan you ols readers According To Yanna. phuiih! perasan! oh last cerita pasal aku warded second time tu. uish, lama dah story tu. hoho... aku ni keluar masuk hospital je ceritanya. moga2 selepas ni, aku dan anak dalam kandungan ni sihat selamat sehingga selamat melahirkan dengan sempurna. moga anak ni kuat dan sihat!

okay, aku tahu aku banyak hutang cerita. tapi bila dah lama sangat berlalu, jadi macam mood nak bercerita tu sudah terbang entah ke mana... hoho... jadi, benda hot terkini dalam hidup aku sekarang ialah... aku dah bertukar tempat kerja. yeay! walau bukan di JB, tapi di PG, aku bersyukur sebab dekat dengan makayah. if anything, anytime boleh jumpa diorang. dan buat sementara waktu, aku tinggal rumah mertua. sebab lagi dekat nak ke tempat kerja. dengan keadaan makin sarat ni, tak larat rasanya nak drive jauh2. huhu...

okay, cerita pasal perpindahan. aku dapat tahu pun time tu aku dalam hospital. blur2. sebab langsung tak dapat maklumat apa2. so aku tunggu surat jelah. sekali aku masuk hospital kali kedua, dapat pulak kena pergi kursus yang berkaitan perpindahan tu. aisehhh... macam mana nak pergi. so aku bagi alasan kesihatan untuk tidak hadirinya. ramai tak galakkan aku pergi. termasuk mak ayah aku, ketua panitia and kawan2. yelah... perpindahan aku ni bukan ke sekolah tapi ke Institut Latihan Perindustrian di mana pelajar2 KV batch baru diletakkan. soooo... totally benda baru. aku pun pikir macam nak tolakk...

tapi apa cerita tiba2 aku terima? kisahnya... aku dah berbincang lama dengan suami dan dia galakkan aku terima. bandingkan Kluang dengan Pasir Gudang, lebih baik tinggal berdekatan keluarga walaupun jauh dengan suami. sekurangnya ada yang memantau sakit lelah diri ni kan. mak tak galakkan sebab dia risau Skudai-PG amat jauh. kang dah ada anak jaga sorang2 kat PG susah pulak. aku pikir balik, berbanding Kluang, PG jauh lebih dekat dengan Skudai. dan aku lagi rela jaga anak sorang2 di PG daripada jaga anak sorang2 di Kluang. betul takkk?

jadi... hari Jumaat sebelum cuti raya 2 minggu, adalah hari terakhir aku di KV Kluang. majlis ringkas diadakan untuk aku di mana aku kena berucap. tunggang terbalik ayat aku sampai ramai orang2 penting yang aku terlupa sebut. hampessss! sambil berucap sambil menangis jugaklah. budak2 pun aku tak bagitau. yelah, nanti diorang sedih2 kang aku nangis. huhu... baik aku diamkan diri. dannnn... seronoknya, aku dapat hadiah dari cikgu2. inilah diaaa! tadaaaa!



kepada warga KV Kluang,

pertama sekali, saya nak mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga di atas penerimaan tuan puan kepada saya. terima kasih di atas tunjuk ajar selama saya berkhidmat di KVK. saya juga ingin meminta maaf. saya tahu saya budak baru belajar banyak lagi yang perlu saya belajar. jadi maafkan saya jika ada keterlanjuran dalam kata-kata dan tingkah laku saya. 


buat teristimewa, housemateku, 

Cik Edayati Sallehin. terima kasih selalu ada bersama2 aku susah dan senang selama hampir 3 tahun aku kat asrama tu. terima kasih menjadi sahabat yang sekepala mengong2 bersama2. kenangan kita dan Shahida Hani sangat istimewa. dengan kalian, hidup rasa makin ceria. lengkap. tapi apakan daya, kita masing2 paham dengan kedudukan kita sebagai isteri yang ingin dekat dengan suami. kerana itu, kita bertiga berpisah (walaupun aku tak duduk dengan suami lagi. haha...) aku jugak nak minta maaf sekiranya selama kita berkawan, ada salah silap atau kata2 yang membuatkan ko terkecil hati. sungguh takde niat. dan aku doakan semoga ko juga dapat pindah berdekatan suami.


untuk anak2 murid, aspuri dan pelajar KV Kluang,

semoga apa yang teacher curahkan, kalian gunakan ke arah kebaikan membaiki diri menjadi lebih baik. teacher pun manusia biasa, ada salah dan silap. teacher mintak maaf jika kata2 teacher banyak yang menyakitkan. sesungguhnya, dengan korang, memang tak boleh cakap lembut2. sebab korang ni degil sangat! heh! kalau cakap lembut sure korang tak dengar. so baik teacher guna ayat makan2 dalam punya. hoho... teacher doakan semoga kalian berjaya dalam pelajaran. jangan nakal2 sangat. especially aspuri, jangan pening2kan kepala Bonda, paham? dulu teacher ada bolehlah nak marah2. korang jangan ambil kesempatan Bonda tak marah2 tau...





p/s (i) : 21hb sudahhh... esok hari gaji. sabtu anniversary. masih tak pikir lagi plan macam mana. yang penting, mak dah pesan kena jaga Alleya hari sabtu berkenaan. whatttt?

p/s (ii) : mata pedih2. adoi... mood malas sudah kembali. padahal kerja nak siapkan modul ada je ni. ish... kejap lagi akan cuba pupuk semangat rajin ya.

p/s (iii) : nak balik IE ke takkk? nak balik ke takkk?

p/s (iv) : esok check up dengan Dr. Tokha. semoga semuanya sihat...





21082013 ~ 2.37pm
meja aku ~ bilik guru-unit subjek umum ILPPG

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com