we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Wednesday, September 3, 2014

mom, please show a happy face

korang tahu tak cerita 'Once Upon A Time' dekat Starworld 711? aku follow cerita tu. suka sangat lah. sampai sanggup tahan mata sebab nak tengok. oh, dia bukan siar tengah malam. tapi aku selalu record je and then tengok kemudian. ceritanya selasa pukul 7pm. so waktu berkenaan memang manalah sempat nak tengok. time tu lah sebok2 kat dapur. hmmm...



sebok2 kat dapur

taip ayatnya pun rasa nak nangis. mungkin aku ni nampak je sebok2 tapi hasilnya kecil. tu yang dipertikaikan.



aku tak pandai masak. aku tak pandai jadi isteri yang tipikal. ada sesiapa yang boleh tolong tak? aku nak masuk syurga jugak.


aku bersyukur sebab aku bukan jenis pemikir. tapi aku pengingat. hmm... is there such word? pemikir maksudnya asyik pikir je benda tu dalam satu jangka masa yang boleh buat tension, stress. kiranya seorang yang focus lah. aku bukan jenis itu. syukur. aku rasa kalau aku jenis itu, dah lama aku jadi tak betul kot. tapi aku jenis pengingat. kadang2, aku akan ingat dan sedih dan ingat dan nangis. kemudian datang satu perkara yang distract pikiran. aku dah tak pikir.


dulu kita selalu diberi ceramah pasal murung, depression. kenapa orang lukakan diri. atau bunuh diri. hmmm... bunuh diri aku masih tak faham. tak tahu apa yang diorang rasa. mungkin terlampau tertekan. tapi lukakan diri mungkin aku boleh paham. dulu pernah diterangkan, itu adalah salah satu cara untuk alihkan focus kesakitan. dari hati, terpendam. ke bahagian tubuh seperti tangan, kaki dan bahagian lain. so sakitnya jadi lahiriah. bukan batin.



show a happy face. aku kena belajar buat benda ni. sebab walau kita di dunia moden sekalipun, kita tetap wanita. tetap isteri. tetap bukan ketua keluarga. slowly. give me time. i'm trying to give my best. seperti selayaknya.



there are a lot of things I have on my shoulder. kita semakin dewasa. kita semakin hidup dalam reality. dan semakin banyak juga tanggungjawab yang kita perlu pikul. mungkin sebab itu, aku lupa untuk senyum.

mungkin, ini yang perlu aku lakukan sebagai bayaran di atas segala yang telah dilakukan selama ini.






I am proud to say,


I am the mother to Muhammad Umar Aryan, Mohd Azuan's son.







p/s (i) : mungkin sebab aku gelap. jadi kesannya kurang jelas. tapi rasanya amat jelas.

p/s (ii) : chop chop! housewife duty!

p/s (iii) : kembali buat PB budak2...

p/s (iv) : please show a happy face.





03092014 ~ 1.59pm
meja aku ~ bilik guru-subjek umum ILPPG

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com