we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Tuesday, March 10, 2015

Rezeki Kesihatan

Salam readers... 3 bulan aku tak update blog. Mula2 tu sebab busy. Kemudian disebabkan masalah kesihatan dan agak payah untuk update blog duduk kat rumah. Alhamdulillah harini 10 Mac 2015 adalah hari pertama aku berkerja setelah 2 bulan lebih cuti sakit. Cuti sakit apa sampai 2 bulan? Meh aku cerita...

Tahun lepas, pada 5 Dis 2014, aku disahkan hamil anak kedua. Alhamdulillah, kami tak merancang untuk menambah anak tapi tentunya ia berita gembira. Aku dah lewat seminggu datang bulan tu dan ada beberapa perubahan fizikal yang meyakinkan yang aku mengandung. Mudah letih, kepala pening2 dan paling ketara, breast macam keras sikit. (Bagi yang belum berkahwin, maafkan bahasa di sini ya). Picit2 macam ada susu keluar setelah lebih 6 bulan kering.

Tapi tak selang beberapa hari, aku sakit perut dan bleeding. Tak banyak. Macam darah akhir period yang coklat2... Masa tu awal lagi baru lebih kurang 5 minggu so scan memang takkan Nampak apa... Pergi cek doctor pesan datang lg 2 minggu. So memang sangat berhati2 lah aku untuk tidak berhentak ke... Apa ke... Doa banyak2 semoga anak dalam kandungan selamat. Tarikh keramat 18 Dis 2014. Aku ambil cuti untuk pemeriksaan selepas 2 minggu. Scan2 tak Nampak dalam Rahim. Doktor kata berkemungkinan kandungan luar Rahim. Betapa luruhnya jantung aku ketika tu...

Refer terus ke hospital dan terus admit wad. Menangis macam apa... Berdoa pada Allah semoga diberikan keajaiban. Kun Faya Kun... Allah uji aku dengan dugaan ni. Aku redha. Tarikh 20 Dis 2014, aku jalani pembedahan mengeluarkan kandungan luar Rahim berkenaan. Tiada rezeki kami.

Selang 2 hari selepas pembedahan, aku demam dan luka kesan pembedahan bernanah. Doktor ambil keputusan buka balik jahitan. Ngeri tapi doctor kata itu pilihan yang ada untuk mengeluarkan nanah. Hari ke11 admit wad akhirnya dibenarkan discaj dengan perut kesan pembedahan terbuka tanpa dijahit. Nauzubillah, seram tapi gembira dapat balik rumah. Doktor arahkan untuk cuci nanah setiap 3 hari. Dan setiap 3 hari tu lah aku rasa takut untuk rasa sakit tu... Macam daging disiat2.

Setelah 2 bulan, patutnya dah boleh naik kerja tapi final check up, cantuman semulajadi kulit aku tak normal. Sebab cantum tidak sekata. Jadi doctor arahkan untuk buat minor surgery potong sikit kulit dan daging yang bercantum betulkan biar rata dan jahit. Menangis lagi aku. Ya Allah, banyak dosa2 aku. Ampunilah dosa2 hamba-Mu ini...



Dan Alhamdulillah, mulai 18 Dis 2014 sehingga 9 Mac 2015 aku bercuti sakit, hari ini aku mula bekerja.

Semoga aku diberi kesihatan yang baik. Excited untuk bekerja dan sihat seperti sediakala. Nak diet! Huhu... Nak cari supplement untuk cantikkan diri.

Dan Alhamdulillah, semalam aku menyambut harijadi yang ke 29. Banyak azam ni sempena hari jadi. hehe...








p/s (i) : Minggu depan cuti sekolah. Nak bersedia dengan pengajaran. Taknak lagi pengajaran yang bosan. Please be inspired, Eliyana!

p/s (ii) : Minggu depan jugak pindah balik masuk rumah Permas. Berdikari kembali sebagai suami isteri dan mama papa.

p/s (iii) : Semoga Umar Aryan sihat2 selalu. Tak senang hati bila anak tidak sihat.





10032015 ~ 4.24pm
meja aku ~ bilik subjek umum - ILPPG

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com