we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Friday, December 9, 2011

make yourself useful!

hai2 korang... haha... mesti macam bosan baca entri2 aku without pictures kan? apakan daya... sekarang ni masa amat mencemburui. dah 3 entri takde pictures kan? haha... 2 tu aku update kat kluang, ketika busy dengan 5S. hmm... semalam audit yang kedua tapi aku tegarkan hati taknak pergi. apa ada pada audit? i mean, kita dah buat kerja bagai nak rak, kenapa nak pergi audit? i mean, memanglah penting untuk dengar komen2, tapi daripada dok termenung dengan komen2 baik aku pergi buat kerja kan? haha... tapi at the end, aku buat keputusan taknak pergi, ikut gerek ke penang. sambil menyelam, minum air. hehe...

okay2, update kali ni di sebabkan 5S sebenarnya... kalau you guys follow update2 aku kat FB, mesti korang tahu aku amat busy dengan 5S since last week. huhu... 5S, seriusly, kenapa lah orang jepun rajin sangat nak buat benda alah ni. huhu... okay, dari last week, kami full throttle buat 5S di asrama. apa yang kami buat? as follows :


  • susun atur almari besi, kayu dan katil besi double decker. (ikut cara orang PPA. dia kata biar kondusif , selesa untuk budak2 tinggal. dan pastikan lapang)

  • alihkan katil yang berlebihan ke dorm yang memerlukan. (ini memerlukan pertolongan lelaki. sangat susah nak keluarkan almari double decker walaupun hanya ke dorm sebelah)

  • susun elok2 almari yang berlebihan di tengah2 dorm. (walaupun untuk disisihkan, still kena susun molek2 sebab takut tak sempat sisih so still kemas dalam dorm)

  • turunkan almari2 yang nak disisihkan tadi. (dari dorm tingkat 1 ke ground floor. pernah cuba alihkan almari besi tu? cuba dulu baru komen. sangat berat!!)

  • alihkan almari2 yang belum diturunkan ke koridor. (serius rasa macam bangla. berpeluh2 macam hape... kami 3 orang perempuan buat semua ini. logik keee???)

  • scrap balik cat parking katil and almari. (korang dapat bayangkan tak parking meja, katil and almari? google for 5S. mula2 dah cat dah. then bila dah alih2, surelah kena betulkan. so kena scrap balik. bukan kerja senang. tangan shida sampai terseliuh)

  • turunkan semua langsir dan alas meja. cuci jugak! (gile kotor okay! geli nak pegang. and banyak gile sabun kitorang pakai untuk cuci)

  • cat tembok koridor (aku tak tahulah apa budak2 buat sampai kotor sangat. tangan aku pun sakit buat benda alah ni. nak drive tak larat. haha...)

  • buat balik parking katil and almari guna binding tape. (dah buat penat2 budak2 main alih2 kan katil and almari. macam haram!! tergarik2 binding tape aku!)

  • tagging katil, almari, meja, kerusi. (sian edot... time ni aku and shida dah balik. so dia yang buat. hmmm... hope what we did worth it!)

sebenarnya, banyak lagi... ini kerja2 buruh je aku listkan. kerja2 renyah belum lagi aku tulis. lecturer aku pernah cakap, 'Make Yourself Useful'. susah nak describe benda2 macam ni if diri sendiri takde kesedaran. tunggu semua kerja siap je, so siapa yang banting tulang? orang PPA kata, sekolah aku kurang sifat kerjasama. TRUE! very true. hajah zalihar ada cakap, takkan pengetua nak arahkan semua benda, saling bantu membantu lah... tapi maybe aku mengharapkan pengetua datang jenguk kitorang. show concern un dah cukup. dan isu paling besar ialah PASSANGER. masa universiti dulu, passanger dalam buat assignment maybe kurang terasa sebab assignment ni tak guna tenaga buruh sangat. tapi 5S if ada passanger, memang nak kena sembur. hmmm... put yourself in our shoes, then comment. if not, just shut up!






p/s (i) : hari ni balik JB, tidur rumah mak mertua. huhu... tak sabar nak pergi outlet store kat johor tu... weee... banyak sangat ke duit?


p/s (ii) : okay, lepas ni nak kemas rumah. huhu... nak kena cari rumah sewa di kluang. kejap lagi google jugaklah. hoho...


p/s (iii) : second day. masih kecewa. but i know He prepares something better for me.


p/s (iv) : packing for next week also. wuhuuu!! nervous pulak rasa.





09122011 ~ 4.10pm


depan tv ~ rumah sewa gerek-Batu Berendam, Melaka

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com