we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Monday, June 6, 2011

Introducing : My Foster Son!

hai2 you all... currently, aku sangat mengantuk. yelah, bangun pagi2. hati belom tenang betul lagi. huhu... tapi alhamdulillah... ni dah okay. Ya Allah, kenapa lah aku rasa macam ni agaknya. Dia nak suruh aku dekatkan diri pada Dia kot. Ampunkan aku Ya Allah... mungkin banyak sangat dalam kepala ni. tu yang jadi macam ni. pikir yang itu, pikir yang ini. dah tidur lewat, bangun pulak pagi2. nyenyak tak nyenyak tidur. adoyai... tapi sekarang, hati sudah kembali okay. he...


okay, entri kali ni aku nak story2 pasal anak angkat yang aku dapat di SMVK. actually nama program ni Program Mentor Mentee. setiap guru akan mendapat seorang pelajar yang agak lemah dalam pelajaran. tugas guru2 ialah membimbing pelajar2 ni. targetnya supaya mereka lulus dalam semua pelajaran. tak ada subjek yang gagal lah. dan also, guru sebagai mentor. kalau pelajar2 ada masalah, bolehlah jumpa mak atau ayah angkat. haha... kasihan bagi mereka2 yang mendapat ayah angkat lah. mane nak hirau sangat kan?? huhu... daaaannnn... memperkenalkan, anak angkat saya!



MOHAMMAD HAZIQ BIN NORASAN


hmm... macamane nak mula describe budak ni ek. dia ni anak murid aku. 5 KFL (Kimpalan Fabrikasi Logam). mula2 masuk dah suka tengok dia. sebabnya dia ada lesung pipit. very deep ya i tell you. then kalau gelak sure hilang mata2 semua. hehe... and dalam kelas, serius je. tak macam budak2 lain, main2 and tidur. so, penyejuk hati dalam kelas lah.

insiden yang macam bagi impak kat aku ialah ketika masa awal2 dapat dia as anak angkat, tiba2 dapat tahu ada kes gaduh kat aspura. tersentap time tu. terasa macam haziq terlibat. sekali betuuuullll... nauzubillah, aku punyalah tak tentu arah. budak tu boleh pulak pergi main2 ragbi. sebab time tu time MSSD dan also KAT. jadi busy training semualah. gaduh besar jugaklah. tapi bila jumpa budak ni, rilek je muka dia. hmm... tapi lepas tu aku amat berjaga2 lah. and pesan kat dia banyak kali, JANGAN GADUH! if terasa tak tahan nak gaduh, larilah ke mana2 pun. aii...

then tiba2 satu hari... budak kelas aku datang masuk bilik guru. "Teacher, ni haziq bagi. dia malu nak bagi sendiri". waaaa... dia bagi roti. walaupun hanya roti, the thoughts that count. lama woo aku simpan takmo makan roti tu. sayang... haha... bila nak ke KAT di Segamat, aku bawak budak2 debat. dia ragbi naik bas. aku drive kereta. dia pesan kat budak2 debat, "Bagitau mama aku, suruh drive kereta elok2." seorang datang bawak roti dengan pesanan itu... then tak sampai 10 minit seorang lagi datang membawa coklat pulak dengan pesanan yang sama. huhuu... sweet kan anak aku?

banyak lagilah pasal anak aku ni aku nak cerita... huhu... tapi kang tak cukup muka surat pulak. nanti aku update pasal entry a day out with foster sons. kami warden2 yang vogue de vass bawak anak2 outing. haha... pergi makan2 and main boling. haha... kenangan betul! dayat yang amat kelakar!











p/s (i) : currently kat opis ayah. sedang menunggu mak. bosannya... plus puasa. oh, nak berbuka apa ya?

p/s (ii) : maybe inilah penyebabnya hati tak tenang semalam. kena ber'tranquilise lagi ni... semoga orang2 yang kusayangi berada dalam rahmat-MU ya Allah...

p/s (iii) : adoyai, planning semua lari... rindu anak2 bola aku!

p/s (iv) : gerek busy 2 minggu ni... oh yayang, jangan abaikan i okay!








06062011 ~ 4.11pm
Wisma Kastam JB - opis ayah

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com