we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Monday, September 5, 2011

Nur Alleya Adini

hai2 korang... aku baru lepas key-in 1 kelas punya markah dalam SAPS. haha... sorry Norifuan, saya janji during holiday kan? maaf, maaf... raya kan... huhu... ni sedang berusaha dengan kerasnya. tiba2 terindu gerek pulak. sebab kakak2 ni duduk story pasal Econsave. teringat pergi Econsave dengan gerek. huhu... moreh bersama Ramadan lepas. bestnya!






okay2, as promised, aku nak story pasal budak kecik yang merubah Aidilfitri kami. huhu... serius berubah. rumah jadi rilek sikit. yelah, jarang ada budak. bila ada dia, dok melayan dia aje. mak ayah pun macam syok je rasa. budak tu amat nakal. bila dia kecoh becok ke hulu kehilir, aku berdoa, cepat2 lah budak ni tidur. bila dia tidur aku nak suruh dia bangun pulak. huhu...



okay, siapakah kanak2 ini? hmmm... macamane nak terangkan ek. let me put it like this. budak ni anak angkat abang aku. so... raya haritu, abang aku bawak balik rumah. kitorang pernah jumpa dia. time tu dia baru setahun lebih. ni makin besar, makin nakal dan becok. entah apa diperkatakan pun kitorang tak paham. haha... so, this is Alleya and her Papa. haha... serius! aku tak pernah tengok abang aku sebegini rupa. there's a fine line in everything happened. Alhamdulillah.



i can say, budak ni sangat manja dan peramah terlebih. dia prefer older people. like ayah mak aku, makcik pakcik aku. and favour lelaki. dengan adik aku... bukan main. haha... dengan cousins lelaki aku pun bukan main. dengan aku? heh!! lagi sedap aku sakat dia. then budak ni pandai tackle hati makayah aku. kalau dia makan, mesti dia nak suap ayah aku. haha... cewah! ayah memang cair teruslah. dapat cucu instant!



if ayah aku masuk kereta start enjin, nanti dia berlari2 nak ikut. then nak duduk kat depan stereng. nak bawak kereta sekali. huhu... pautan dia sangat kuat okay. so, ayah had difficult time driving with her on the lap. then, dia ni good observer. masuk rumah aku kan kena swap access card. dia baru tengok sekali terus pandai. nampak je nak sampai guard, dia melompat atas riba ayah aku. amik kad, julur kepala nak swap. sebelum swap tu, dia bebel2 pada guard dulu. bertegur sapa kononnnn... huhu... pandai tak?



ha ni, aku paling kelakar. ayah aku duduk kat kerusi after makan. dia tolak ayah aku ketepi sikit, dia nak duduk sebelah ayah aku. then main tenung2 ayah aku, usap2 perut buncit ayah aku. dah usap then dia selak baju ayah aku, dia lepuk kuat2. hahaha... amat kelakar di situ ya!



banyak lagi kisah2 kelakar minah kecik ni. dari mata aku, dia lebih rapat dengan abang aku compare mak dia. dia kalau nampak abang aku, menjerit2 "Pa! Papa! Pa!" then mintak dukung, cium2, pimpin2 tangan masuk rumah. then baru dia keluar balik cari mama dia, "Ayu?" haha... dia panggil mak dia dengan nama sebab dengar abang aku panggil nama.




overall, i'm happy. sebab nampak perubahan abang aku. baru kini tahu jawapan. nothing can change my big bro, but a little girl hold the power. HEBAT!!









p/s (i) : kelas lagi 2jam. aiyo... 4 periods straight. facing 4 EE 2 yang tak sanggup ni. adoyai!


p/s (ii) : esok start trial. adoi... awat aku cuak lebih ni? huhu... malam ni, sesi meng'sms anak2 Tasek to say Goodluck! buat betul2 tau kanak2!


p/s (iii) : cuak, nervous, gembira, excited, sedih, pening. everything in 1. hmmmm...


p/s (iv) : masih depressed sebab berat naik. adoyai... boleh ke ni?









05092011 ~ 11.30am

meja aku ~ bilik guru-SMVK

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com