we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Tuesday, March 27, 2012

Manusia Suka Kerja

hai2, mood tak betul. tak payah intro eh. tengok tajuk entri aku, MANUSIA SUKA KERJA. memang ada manusia yang workoholic. yang buat kerja tak ingat waktu. but manusia yang aku nak tekankan kat sini berbeza sikit. kerja yang dia buat ni macam akan melibatkan manusia2 lain. kalau nak rajin sorang2, lantak kaulah kannn? tapi idea2 and kerja2 yang disarankan oleh manusia ini akan menyusahkan manusia2 lain. sangat baran!

senang kata aku direct jelah eh. malas nak kias2. yelah, mentang2 aku cikgu baru, takkan aku ni takde perasaan boleh di tolak sana sini kan?


kisahnya bermula 5S sekolah yang kena berpindah bilik guru. mula2 semua kecoh takmo pindah, aku pun takmo lah... aku sayang tempat duduk aku. dah best, selesa, seronok. segalalah. but bila terpaksa, pindah lah jugak. aku dapat tempat yang best. learn to love the place. dah aku selesakan diri tiba2 terpampang di papan putih 'Cadangan Plan Bilik Guru 2'. ewah, siapa punya idea sedap2 nak pindah2 kan orang ni? kalau kat Bilik Guru 1, KITORANG BERBINCANG. ini veto pulak! okaylah dia tulis CADANGAN. so aku berhak tak setuju kan?

masalahnya dari sejak plan ni keluar until sekarang, kitorang panitia BI tak diminta pendapat pun. tapi pagi tadi dia boleh tegur seorang cikgu lelaki ni, "Azman, Azman... nanti Azman tukar tempat duduk eh. duduk tempat Eliyana." hamboi! depan haku pulak tu. macam aku tak wujud. habis tu aku duduk mana? seperti yang kau sarankan? ada tanya pendapat aku? plus, plan yang kau cadangkan itu sangat MENGARUT! semua orang perlu berganjak? menyusahkan.

jangan pikir aku junior, aku terima je. aku pun ada hati dan perasaan. benda semua boleh berbincang. jangan sebab kau ada jawatan, kau boleh tolak tarik orang kan. kita demokrasi. jangan sebabkan benda remeh, orang sedap je ngumpat kau. mane kau tahu kan? hidup berkomuniti, jangan berlagak BOSS sangat. kawan tu jadi plastik.




maafkan saya jika kata2 saya kasar. saya marah. tapi mana boleh saya luahkan. sebagai guru baru, memang ini lumrah yang saya kena terima. diarahkan. setakat sehingga 18mac2012, saya tak pernah rasa diarah di sekolah ini. jadi, marilah kita sama2 muhasabah diri. mungkin anda nak yang terbaik. tapi tak semestinya yang terbaik untuk anda adalah terbaik untuk semua. sila nilaikan kembali.






p/s (i) : aku sangat marah. betul ni. tangan aku sejuk tahan kemarahan.

p/s (ii) : sebabkan jaga hati cikgu2 lelaki, kitorang kena tolak ke tepi? hamboi, bijak... bijak...

p/s (iii) : okay, kejap lagi nak tenangkan pikiran. kelas lagi 2jam kejap lagi. ah stresss!

p/s (iv) : gerek is coming. thank God!






27032012 ~ 12.20pm
meja aku ~ bilik guru 2-KVK

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com