we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Sunday, December 26, 2010

Happening in 2010~

hai2 kalian... aku update blog lagi. hari ni bangun pagi2 pergi rumah lama angkat2 batu. hadoi... sakit woo tangan. adik aku dok gelakkan aku aje. aiseh... poloh2. balik2 terus masak untuk tiga orang. parents aku ada wedding so kitorang ajelah yang makan kat rumah. cubaan memasak kailan ikan masin gagal lagi. aku rasa ikan masinnya yang tak sesuai lah. jadi pahit. hoho... salahkan ikan masin. and kurang masin, aku kena tambah garam lagi. aiseh...

okay, entry kali ni aku nak mengimbau kembali apa yang berlaku dalam hidup aku sepanjang 2010. yelah, ramai2 dah kecoh 2010 tinggal beberapa hari lagi... aku pun nak sibukkan diri jugak. hehe... so... aku siap mengeluarkan planner aku lagi ni. kita manusia mana ingat semua. so, apa yang aku tulis itu ajelah yang aku ingat. mari mengimbau!

4 Januari 2010 - aku mendapat panggilan seawal 6.45am. khabar dari abang Jan memberitahu Kak Da pergi selamanya... aku terkedu. macam tak percaya. mak ayah straight fly ke Penang. Moga Arwah Kak Da tergolong dalam orang2 yang di kasihi-Nya. ironinya... hari tu adalah hari jadi Irdiena yang ke-3.

22 Mac 2010 - akhirnya... PSM yang diusahakan selama setahun siap! submission day. lega...

30 Mac 2010 - VIVA! cuak gile! berlatih tak larat aku bersama piza, saf, hem. asal ada masa je terus praktis. sampai hari kejadian pun still praktis. maybe too structured.

21 April 2010 - officially done TESL programme! hari terakhir exam. punyalah happy. 4 tahun di TESL. dan 5 tahun di UTM. worth every second! calling2 semua orang berkenaan, "Adik secara rasminya telah habis belajar". bravo yanna! (tepuk2 bahu sendiri... syabas)

9 Julai 2010 - aku start kerja partime dia farmasi. haha... first time kerja partime ni. cuak2. dahlah jadi cashier. selama beberapa hari bekerja, short duit banyak jugak. okay, bertahan selama beberapa hari je sebab dapat jadi guru KGSK. gembira!

22 Julai 2010 - first day bekerja menjadi guru KGSK dia Sekolah Menengah Kebangsaan Tasek Utara. a nice experience where i found myself as part of the school. not just a temporary worker. terima kasih PPD memberi aku peluang bekerja di sana. dan terima kasih warga SMKTU kerana menerimaku seadanya. haha... poyo aje ayat. kikiki... seriously, thank you.

4 Ogos 2010 - Interviu KPM di SMK Mohd Khalid. cuaknya... petang tu terus berhanging dengan cik hafiza. release2 tension after berhari2 study untuk interviu tu. went to 'Our Third Place'.

22 Ogos 2010 - celebrated our anniversary 2 days earlier. bought -AZUANELIYANA-. thank you sayang. i love you.

17 September 2010 - mode : gatal nak kahwin. haha... bagitau mak ayah pasal niat aku dan gerek nak bertunang. haha... gile lawak. cuak nervous aku. nasib baik ayah okay. huhu... and nasib baik diorang setuju. kikiki... if not, bersabar lah ye. sampai dapat kerja kot...

28 September 2010 - hari graduasi saya! gembira. bangun awal pagi. gerek pun ada. dapat VIP seats. so semua boleh masuk dewan. kurang Boy je. takpelah... yang penting happy! kita enjoy! teruja naik pentas. macam nak naik lagi. Master ye... sabar ye...

30 September 2010 -
berita dukacita... aku gagal interviu KPM. sedih gile. esoknya pergi sekolah nangis2. nasib baik anak2 murid aku baik that day. adoi... terharu gile.

13 Oktober 2010 - pertama kali dalam hidup menjadi emcee. haha... sempena Gala Kokurikulum di sekolah. malas nak berdolak dalik. dia bagi arahan, aku ikut ajelah. he... best jugak. just aku tak pandai buat intonasi suara. malu woo berpasangan dengan cikgu yang berpengalaman luas jadi emcee ni. huhu...

30 Oktober 2010 - family gerek datang rumah berkenalan. auw, malu aku. adik2 sedara aku pun dok usik2. yeeee.... malu2... petang tu celebrate dengan gerek dan adik2 nya di Nusajaya. taking2 picture.

20 November 2010 -
bought another -AZUANELIYANA-. yippie! thank you sayang. i love it. typical kelantanese rupanya i ni. huhu...

11 December 2010 - officially moved to Taman Impian Emas. bye2 kampung kastam where i have stayed for about 23 years. waaa... baru perasan lama gile tinggal kat sana.

18 December 2010 - officially a fiancee to Mohd Azuan. after more than 6 years together, we tied a knot. eh, not yet. ni baru simple knot. not yet the ship chain. haha... i love you sayang. jom praktis2 panggil 'abang'. auw... and euwwww! serius tak boleh.

20 December 2010 - berjaya interviu KPM!! triple happiness. i'm on top of the world!




there are ups and downs within this year. but i successfully went through every single bit. 2010... i leave you with alot of memories. may 2011 will be better and greater in everyway! thank you Allah for your blessing. i can't express enough gratitude towards you.







p/s (i) : adoi... tak lama mesti berkerut dahi aku ni. meja mengadap matahari. silau woo... aiyo, aiyo...

p/s (ii) : mana mak ayah ni... nak tidur petang ni. hoho... kang terganggu tidur petangku dengan kepulangan mereka. nak harapkan amir? in my dreams! haha...

p/s (iii) : bestnya tengok gambar2 orang belajar oversea. bestnya... bestnya... nak belajar oversea jugak. nak kerja, kumpul duit belajar abroad!

p/s (iv) : tinggal seminggu je amir bercuti. adei... mesti boring tinggal berdua je dengan tokyam. haha... nak cari partime job lah. macam banyak je area Impian Emas ni. yang pasti, buka cashier!








26122010 ~ 3.48pm
rumah aku ~ bilik aku

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com