we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Friday, March 18, 2011

Chicken Chop Hutan Bandar

hai2 you all... hari ini hari jumaat. esok sabtu. then ahad sudah kembali ke Kluang. kemudian Isnin sudah start mengajar. ohoi... kenapa bila cuti, cepat aje masa berlalu. tapi bila bekerja lambat gile? hmm... kena kaji ni. huhu... saya baru lepas masak. then sambil2 menunggu msg cik Hafiza, apa lagi... marilah update blog. niat tu dah lama ada nak update tapi asyik macam malas je. huhu... sorry blog sayang. i sayang you tau!


okay, back to basic. ohoi... i miss my blog. i miss my entry about food. no chance to update about food becauseee... i tak keluar makan new places dah. uhuk2... sedih kan? lately ni ajelah berpeluang. huhu... rindu2 nak story mori about makanan that i love soooo much! so... entry kali ni adalah tentang restoran western yang aku dah dengar lama tapi tak pergi2. huhu... ni baru berpeluang pergi tapi... kedai ni dah bukak branch baru di TNB lama (hui... daripada 1 branch dan kini dah 2 branch... aku baru nak pergi... hahaha). so... menujulah kami ke branch baru di TNB lama kat Jalan Yahya Awal. jalan on the way to convent tuu...

okay, sebenarnya niat nak membelanja family. so bagitau gerek. dia baru je makan tempat ni. so dia proposed lah suruh aku belanja family kat tempat ni. western food kan. family aku memang suka western food. so, lepas maghrib kitorang terus gerak. singgah angsana kejap, Boy nak ambil seluar yang dia alter. kami sampai2, hui... ramai orang but thank God ada tempat kosong lagi... tak sampai 15 min selepas kitorang sampai, the place is packed. sampai ada beberapa customer yang dah masuk but patah balik. serius penuh and takde tempat. makanan kami : ayah and Boy order Grilled Lamb Chop. aku and emak order Grilled Chicken Chop.


participants di hari kejadian :


ayah yang khusyuk nak makan. tak sabar2 lah tu... sampai aku take picture pun tak toleh2 dah. haha...


emak yang excited nak bergambar. ni shot yang ke berapa entah. sebabnya... shot2 before ni asyik problem je. FYI : mak aku memang tak fotogenik. mesti ada je yang spoil. dia pandang lain lah... tangan dia bergerak lah. macam2. haha...


Amir yang tak sabar2 nak memotong kambingnya tapi aku suruh stop untuk ambil gambar. hahaha...

okay, overall about this restaurant... orang ramai warning servis dia slow and very poor. tapi rezeki kitorang agaknya, takdelah lama sangat menunggu. tapi servis dia kureng lah. sebabnya, menu ada dalam beberapa copy aje. dah tahu customer ramai, buatlah menu puluh2 ratus. dah kena tunggu orang lain guna, then our turn, then other customers' turn. tak efisien langsung ya. kemudian pasal makanan dia... hmm... cheap and nice. just okay. worth the penny lah. our food are cold. sos dia je yang panas. aku pergi jenguk dapur. baru tahu... kiranya dia dah buat ayam banyak2, steak banyak2. so dia dah ready2 letak2 atas pinggan. ada order baru curah sos and then serve. for me, chicken chop is tak berapa panas okaylah, tolerable. but steak and lamb, memang out. benda2 tu kan sometimes ada lemak2 dia kan? if sejuk, mahu rasa berkerak lemak kat bibir. tak syok okay!







p/s (i) : gerek kata nak bawak makan kat Bukit Indah, new cafe there. weee... rasa tak sabar pulak. nak makan Baeekkk Punya!

p/s (ii) : mane cik hapisang tak msg2 ni... nak lepak meranti. ish, macam syok pulak. kalau petang ni, aku ajak makan Sabina. tomyam... nasi goreng... adoi sedapnya...

p/s (iii) : kerja permentoran tak buat hape2 lagi ni... adeh... bila lah nak rajin ni...











18032011 ~ 2.22pm
rumah aku ~ bilik aku-Impian Heights

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com