we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Friday, February 24, 2012

No Man Is An Island

hai2... dah beberapa ketika aku tak update blog kan? huhu... takde mood, takde idea. gerek cakap, tulis ni biar dari hati. baru sampai ke hati yang membaca. aku dah cuba setiap hari untuk naikkan mood. but in the end, aku buat benda lain. haha... lain macam bulan januari aritu. ada je benda aku nak tulis. hoho... so hai everyone. how are you? hope in a pink of health. ewah! masuk sikit idioms BI ya.




kenapa aku upload picture ni? sebab aku sangat suka picture ni. nampak... honest. sweet. walau si Yusri and Emon bermain mata di situ, aku nak stresskan persahabatan tu... jujur. sayang. betul tak? kalau kita tak sayang kawan tu, kita tak mungkin boleh bertahan kan? kenapa kita perlu bertahan dengan orang bernama kawan?



friend and enemy. differentiate by a fine line. kadang2, jika terlampau rapat and baik, tak bagus jugak. sebabnya... akhirnya... orang tulah yang akan paling sakiti kita. orang yang kita namakan, 'kawan baik'. nak tahu kenapa terciptanya kata2 yang 'orang yang akan paling sakiti kita adalah kawan baik kita sendiri'. nak tahu kenapa? sebabnya... kawan baik mengetahui banyak rahsia kita. dan kedua, sebagaimana kita melayan kawan tu dengan baik, seperti tu jugak kita mengharapkan dia layan kita. jadi, bila dia terkasar, kita tak dapat terima.

jadi... apa yang boleh kita buat? terimalah kawan kita seadanya. dan terimalah kenyataan yang manusia semuanya berbeza. jangan anggap kawan tu adalah refleksi diri anda sendiri.



DOREMI. i love you guys so much. macam2 kita hadapi kan? daripada aku merajuk, oja merajuk. haha... mostly aku and oja je yang merajuk kan? teringat pulak mazni sorokkan stokin oja sampai oja merajuk gile2. hehe... the good old days. hargai mereka selagi mereka masih di depan mata. jangan pikir you will not see their faces again walaupun dah habis sekolah. kalau nak lost contact pun, tak perlu begitu nekad. eventually, you will, trust me. and for sure, you'll cherish the moments you have together with the person you called 'friend'.


ah, terlupa pulak. nak wish to this little kid. Happy 18th birthday kiddo! hope years ahead bring glory to you and your family insyaAllah. ish, moga2 budak ni dapat main bola ke peringkat lebih jauh. amin amin ya rabbal alamin! ha, dah 18 tahun ni jangan nakal2 lagi. dah dewasa dah kiranya ni. haha... cuba berlagak matang sikit!









p/s (i) : diri kita tak bagus mana sampai nak kondem orang sungguh2 kan? kenapa perlu benci sedangkan perkaranya kecil sahaja? grow up well dear :)


p/s (ii) : no man is an island maksudnya takde seorang manusia pun boleh hidup seperti pulau; keseorangan.


p/s (iii) : you'll regret. you'll miss your friends. big time.


p/s (iv) : saya sayang diri saya. saya sayang suami saya. saya sayang keluarga saya. dan saya sayang kawan2 saya.










24022012 ~ 11.53pm

atas katil ~ bilik aku-kediaman warden KVK

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com