we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Wednesday, May 6, 2009

tagged dari ROY... 1 dulu

ini dia tagged yg aku simpn. pmbrian roy. aku sje buat2 taktau. konon2 tagged tu bkn utk aku. tp, boring pulak pagi2 ni. buat jelh apa yang aku rsa nk buat.


peringatan : maklumat dalam tagged ini di buat ketika aku baru bangun tido. jadi mungkin ada fakta yang t'silap. huhu...


1) Nyatakan siapakah yang telah mengetag anda!

INCIK ROY... muhammad azrul azam... sy tidak tahu bin apa... dia kini sudah pulg ke kg halaman mungkin krn dia akan mnjalani LI xlama lg...

2) Letakkan gambar anda zaman kanak-kanak yang paling anda suka... Sebanyak yang anda suka, dan nyatakan umur anda di dalam foto itu

ini gambar aku ms tadika dengan adik aku. (mintak maaf krn tidak mnutup aurat... huhu...). ni aku ingt aku ponteng tadika sbb nk pegi tgk abg aku hari sukan kt sekolah dia... ni bkn gmbr scan. aku tgkp gmbr gn hp blk then trnsfer ke komp. hehe... aku xde scanner. maafkn sy...

ni pulak gambar aku time f5. ada gmbr time f4 tp kcik sgt. ni aku grab dr pager frenster kwn aku. tahu tak aku yang mane 1? carilah sndri... ni gambar kt melaka kalau tak salah aku. rombongan sekolah stay kt tempat ni. no bilik dia suma ikan2... aku dpt ikan tamban. haha... ikan siakap yg mahal2 tu konon mcm bilk vip. mahal sikit lh biliknya... bilik aku bilik murah jelh...

3) Senaraikan 5 kejadian menarik untuk dikongsikan sewaktu anda kecil (kemalangan, perkara memalukan dan sebagainya)
  • aku ni jnis yg brani actually dari kecik. yelah, b'kwn dgn abang. abang kn ganas. so, mmg agak brani lh dulu... time nk masuk tadika tu, aku brani. serius. mak ada jgk jek2 konon nanti aku nangis. aku mcm b'azam lh taknak nangis (ceh, betul ke tak ni? rsnya mcm betul). aku masuk tadika, pndftran mcm biasalah... sekali 1st day aku tengok bbrapa org nngs. aku tgk je. skali esoknya, aku taknak pegi tadika. aku pulak yg nangis2. huhu... lame jugak aku nngis. ada lh sbulan dua. mak aku kerja dekat2 je dgn tadika aku. so wktu kerja nnti dia datang jalan kaki tengok aku dari tingkap blkg (tingkap tu mcm grill je. so mmg nmpk lh org kt luar) aku plk klu nmpk mak aku, aku pegi blkg pegang tgn mak aku smbil nngs2... fyi, mak aku pregnant time tu. haha... aku ni mmg mnyusahkan dia. then aku ingt kna tukar kelas sbb aku br 5thn, kls yg aku duduk tu kls 6thn. tp nth knp, msk kls 5thn, aku dh brani. b'bual2 dgn mmbr aku smpi kna denda b'diri ats kerusi. b'diri tu pn aku still leh b'bual. haha... dasat...
  • masa aku sekolah rendah pulak, aku ni agk samseng... aku dh biasa sgt dgn sekolah tu sebab mak aku kerja situ. so, aku dh knl sgt selok belok sekolah tu. so, tahap kesamsengan pn b'tambah. aku berani nk gaduh dgn dak2 drjh 5 atau 6. hehe... ayt aku mmg takleh blah "awk tau tak mak saya sape? mak saya kje sini tau..." time tu saya awk eh. tak kenal lg perkataan aku kau. tp biasalah budak2, dgr mak aku dkt je, trus takut. ha, tu lg lah mningkatkn tahap kesamsengan aku... huhu...
  • aku sgt suka karipap sardin... dulu, kini, akan datang... selamanya kot... masa darjah 5, aku pngawas dgn kwn aku sorang ni. so, bila jadi pngawas, kitorang di benarkan rehat 10minit awal dari budak2 biasa. sebab masa dak2 rehat, kitorg kena b'tugas pulak. so, bila dh rehat awal tu, privilege kat kitorg lh... makanan panas2. huhu... aku plk, suka gile karipap sardin. lagilah makcik kantin tu punya karipap serius sedap. makcik kantin aku ni kalau karipap sardin mmg dia wat sikit je. taktau knp... so, aku sure bli rm1 atau rm2... 3biji atau 6biji trus. mmg aku sllunya beli 2biji je. kiranya bila aku and mmber aku beli, karipap sardin pun abis. nnt datanglh member aku pngawas lagi sorang, "ah!! karipap sardin dah abis?? nurul, ko lh ni makan banyak" aku jwb, " sape suruh ko lambat" and trus jalan mninggalkan dia. huhu..
  • masa masuk f1, aku geng b'empat. sbb kitorang dari sekolah rendah yg sama. g mane2 msti b'empat. then ada 1time ni, nk g amik air wuduk kt tngki bawah. sebab toilet takde air. lecak tepi2 tangki tu sbb baru lps hujan. kitorg mcm kna mniti jalan simen yang smpit utk pegi pili air. jalan simen tu mcm muat 2orang jalan je lh... bl turn aku nk amik wuduk, aku jalan, kawan aku tgh jln nk patah balik ke kasut (dia dh sudah amik wuduk). then konon nk gurau, dia siku aku. aku ni tgh xstabil, jatuh dalam lopak. smbil nk jatuh tu, aku tarik kawan aku yg tgh cngkung amik wuduk. same2 jatuh. bengang betul time tu. aish... abis bj aku. kwn yg aku tarik skali tu tmbhlh bengang. tak pasal2 dia kna jugak.
  • masa f4 and f5, tak banyak insiden menariklh bagi aku utk cite kt korg. bg aku mnarik, bg korg rsnya tak kot... huhu... tp ktika f4 lh aku jmp gerekku. huhu... dia suka sgt nk b'bual dgn aku. korg tau johor ada sekolah agama kn? thp t'tggi sekolah agama adalah drjah khas. so majoriti kls aku amik drjh khas. masa f4 tu, kuar result drjh khas, lulus atau tak, dpt pgkt brape... mcm spm dlu2. pgkt 1 dia agregat smpi 23. kwn aku yg hndal2 suma 16, 13, yg teror2 lh... then gerek aku dtg tny aku dpt bape. aku suh dia jwb dlu. dia dapat 22. aku gelak gile. gelak yg mybe smpi dia pk aku hina result dia gitu... gelak yg kekek2 gelak ni. mmg dasat lh aku gelak. tp, bkn sbb hina dia... aku gelak sbb aku dapat 23. dia 22. so aku ada geng lh. hehe... sipi tu 23. klu aku dpt 24, dh pgkt 2 dh. hehe...
4) Apa nama panggilan anda sewaktu kecil...
hmm... yuyu... sori ayu, aku bkn pgl ko... tp mmg ms kcik, pggilan aku yuyu... sbb abg aku pelat, dia nk pgl nurul tp jadi nuyu... last2 jd lh yuyu... kwn2 masa kcik suma pgl yuyu... tp mkin lupus dh nama tu. tp aritu tb2 adik sdara aku ym aku, kak yuyu... wah... t'sentap aku. udah lama nama itu aku tak dengari... he... family aku pgl aku adik. smpi skrg. sbb myb nk dapat adik aku tu lmbat. so 5 tahun aku hidup dgn "abang dan adik". bila adik aku kuar, t'ciptalh "boy"... ms sekolah rendah, diorang pgl aku nurul... masuk sekolah menengah, eliyana... masuk mtrix jd yana je... masuk utk, aku create sndri, yanna.

5) Tag 10 kawan blog anda... Pastikan mereka jawab!!!
malaslah... soaln2 ni aku rs payah gile nk jwb. makan masa tu... huhu... rules are made to be broken.



akhirnya... hampir sejam jugak aku perah otak pikir insiden kjadian yg mnarik untuk dicerita. pning aku. kalau tak menarik, biarlah... hidup aku mmg dull... hm... uhuk2...





06052009 ~ 11.26am
bilik aku ~ u7a-903

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com