we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Monday, September 6, 2010

nasi Maqlubah from Jordan y'all~

hai2 semua... macam... it's been a while aku tak story about makanan kan. well... apakan daya, sepanjang Ramadhan ni menu aku berbuka biasa2 aje. yelah, adik aku takde di rumah. yang ada just mak ayah aku and aku. makanan berbuka pun asyik tak habis aje. 1 mug beras untuk berbuka dan sahur pun tak habis. tu yang mak aku masak biasa2 aje. tapi semalam... adik aku ada. cikna pun balik. so... nak try nasi Jordan yang ayah suka banget itu.

as typical sunday, surelah nak bangun lambat kan. bangun2 tu siap2 tunggu zohor (so boleh anggar aku bangun pukul berapa), then bergeraklah kami. destinasi pertama ialah rumah impian emas. nak tengok progress. hmm... dapur agak slek di sebabkan ayah nak tingkap yang amat besar. huhu... kabinet dah tak boleh letak kat dapur. kedudukan peti sejuk pun dah awkward. aiseh... bilik aku? okay setakat ini. hopefully dapat wardrobe seperti di harapkan. then melawat rumah jiran baru jap. sangat suka bilik anak dia!!


then, singgah setia tropika sebentar berjalan2 dan jam sudah menunjukkan hampir ke pukul 4pm. hoho... ayah kata, terus ke bazar kampung melayu ye. nak beli nasi arab. even baru pukul 4pm, bazar ni dah pack dengan manusia. seriously... kalau kat larkin tu macam area 5pm. so, terus menuju ke destinasi. sebab takut kena tunggu lama. inilah dia nasi arab yang asyik di war2 kan itu. Jordan Cafe; Nasi Maqlubah and Mandhi. sampai sekarang aku tak tahu mandhi tu apa. nak tanya segan. huhu...


ada 2 choices; kambing dan ayam. favourite kami of course lah kambing. hui, mantap! aku tak suka nasi beriani or nasi minyak. but nasi ni... entahlah ek, aku boleh makan dengan banyaknya. and, penjualnya tidak kedekut. 1 bekas tu rm8 but if nak tambah nasi lebih sikit, for free okay. best gile. and 1 box tu, kitorang boleh makan bertiga. serious sangat banyak. yang makan banyak tu tidak masuk dalam pernyataan di atas. anda kena beli 1 box makan seorang2 lah yek. he...


and adik aku pun berkata2... "padanlah laku... pekerja dia cantik2". hoho... tak semestinya okay. hari ni je yang aku pergi budak 2 orang cantik itu ada. before ni lelaki yang jaga. huhu... syukur... adik aku cakap perempuan tu cantik. and mereka bertudung. he... i like...


okay, ayah pun sebok nak enterframe. orang nak letak dalam blog. dia sebok nak bergambar pulak. and aku and cikna dah macam paparazzi dah taking2 picture. sampai abang kedai sebelah cakap, "awak, saya pun nak masuk tv3". huhu... sori kalian, kami memberi harapan palsu dengan mengambil2 gambar anda. hoho...







p/s (i) : hari ni ke blue wave. uhuk2... nak msuite. cik hapisang... ke manakah tujuan kita? can't wait. lebih2 lagi anda sambung until posting. so, kita masih berjiran. he...

p/s (ii) : esok gerek pulang... have a safe journey. i'll wait for u at home.

p/s (iii) : sudah dekat untuk berhari raya. mood masih berpuasa. aiseh... tolonglah mood raya. sila datang... maybe mood konvo lebih kuat kot. hoho... dan mood nak memberitahu mereka. aish cuak!






06092010 ~ 4.15pm
rumah aku ~ bilik aku

2 comments:

Anonymous said...

assalam..katne bazar ni ye?

yanna yazed said...

wassalam... ni di bazar kampung melayu. tapi kedainya ada di sekitar situ. ada food court di situ. kampung melayu, jb.

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com