we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Sunday, September 12, 2010

raya pertama di KB... =)

hai2 semua... hari ni dah raya ketiga seh. cepat sungguh masa berlalu. dan beberapa hari lagi sudah naik sekolah. huhu... kerja yang ditugaskan belum sentuh pun lagi. ohoi... bagaimana ini? macam dah start malas nak pergi kerja seh. haish, ini profesion yang saya pilih untuk saya jalani seumur hidup. berusaha!! cita2 saya nak jadi Pengarah Pelajaran Negeri boleh tak? asyik semua lelaki aje...

okay2, back to the point. nak cerita pasal hari raya pertama saya di KB. huhu... tahun ni kami sekeluarga raya di KB. sejak beberapa tahun yang lepas, asyik raya JB aje then balik negeri sembilan. okay, mak saya orang Kelantan, ayah Negeri Sembilan dan saya adik beradik lahir di Johor. ala2 pan asian gitu... anak kacukan. kikiki... after 1 whole day, almost 13 hours driving, tibalah kami ke KB. huhu... kurang leper bontot berbanding menaiki train. train............ undescriable. will never go back to KB taking train again. dekat2 boleh lah. perjalanan dia lagilah... almost 15 hours. kalau naik flight agak2 sampai mana dah?

okay, pagi raya bersolat raya di Masjid Negeri dekat area rumah makcik aku. jalan kaki aje. hui... penuh masjid. memang solat di hujung2 pintu ajelah. then selepas salam2 dengan mak ayah, cikna, cik baydah... kami menuju ke rumah makcik aku seorang lagi. berhari raya dengan tokyam pulak. tak ada pictures sangat kecuali ni. abang aku berlagak dapat bagi duit raya kat tokyam. heh! maafkan penampilan abang saya ye. dia kata, "Rupa abang macam Hang Tuah tak?"


then, gerak ke rumah atok2 sedara. stop yang paling lama di rumah kakak mak aku. sebagai sulung, rumah dia macam tempat berkumpul lah. taking2 pictures family. ohoi... mulatnya muka saya. gile mulat. apakan daya... muka memang mulat... uhuk2...


dan, last stop sebelum pulang ke rumah ialah rumah nenek sedara aku. taking2 picture dengan vespa tok jantan aku. hoho... the right pronunciation is = tok jate. hehe... ni aku dengan kazen aku.


ni pulak miss mokna lagilah amat berangan2 dengan adik aku. huhu...



balik rumah dah dekat pukul 12am. gile penat dengan baju yang sama sepanjang hari. poloh2 bebeh... baju licin macam kurang pengudaraan. dengan tudung lilit yang adeh hai letih nak jaga. huhu... apa pun, aku still dapat duit raya. gerek ajar bila orang tanya dah kerja ke belum begini jawapannya... "Belum lagi... baru habis belajar... tapi sekarang jadi cikgu ganti aje." kiranya kena state yang anda belum bekerja okay. huhu...






p/s (i) : hari ni makcik aku buat open house. cikna membuat hati kering dengan tidak mahu menolong. yeay! boleh berjalan2. kalau tak, kena stay rumah aje. esok sudah mahu pulang ke N9 pulak.

p/s (ii) : hari ni pun mahu pergi tempah. hopefully kedai dah buka. beli tudung untuk cik hapisang jugak. muroh2... yang penting kualiti mantap!

p/s (iii) : teringin makan kepak ayam macam cerita2 omputih. kepak ayam tu macam KFC bagi diorang... nak kepak ayam yang pedas2...







12092010 ~ 8.47am
rumah cik baydah ~ kelantan, KB

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com