we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Wednesday, November 23, 2011

Honeymoon (1st Phase) ~ 28.10.2011-30.10.2011




hai2 korang... seminggu aku tak menulis. agak busy ye sekarang ni. sebenarnya takdelah busy sangat. weekend hari tu je busy. huhu... travelling! love it. tapi sedikit sengsara dengan perut ni. as you all know, siapa2 yang kenal aku, memang aku ni senang masuk angin dan gastrik. lagi2 if travelling. if kurang makan sikit, terus kembung. serius sakit okay. dan semalam aku muntah2 sebab angin dah naik ke atas. adoyai!



okay2, kali ni punya entri nak story pasal honeymoon aku seminggu selepas wedding. everything sponsored. huhu... thanks to my cousin. agak kalut sikit honeymoon aku ni. actually dia dah book 24.10.2011-26.10.2011 di Colmar Tropicale, Bukit Tinggi. then aku tak dapat cuti. so aku bagitaulah dia, dia try to change tapi tak dapat. aku pun kecewa tapi apakan daya... salah aku kan. but tiba2 after nikah, dia bagi 1 envelope. wah!! terus aku peluk dia! dapat tukar tarikh seperti tertera di tajuk entri. huhu... thanks darling! love you bunch!



okay, we reached the resort around 6pm. tak sabar2 aku nak masuk bilik. huhu... jakun wokay. tak pernah sampai ke sana. huhu... this is our honeymoon suite. ada 2 section. masuk2 ialah living room and dapur. then masuk pintu satu lagi is the bedroom. cantik kannn??




kemudian, ada welcome drinks di sebelah lobby. ada jual pastri2 jugak. wow! peach danish! bestnya... aku memang sesuai duduk France kot. haha... (perasan tak larat!) and we had dinner. Calzone! cousin aku suggest. cheese dia memang marvellous wokay! blue cheese. and it is homemade.





keesokan harinya... time packed ya! pagi2 kitorang breakfast di cafe. nama dia aku lupa pulak. after breakfast, kami naik shuttle nak ke Japanese Village and Botanical Garden. dahlah hujan renyai2, naik lagi atas dari hotel. agak sejuk dan gerekku hanya berseluar pendek. haha... nasib baik aku pakai cardigan tebal jugak. weeee... no share2 ya!




after balik tu, kitorang tunggu shuttle nak ke horse ride pulak. wuhuuu! mual sikit naik kuda. entah, aku tak minat kot. 1 pusingan kat track dia tu pun aku dah rasa lama gile. huhu... tapi nampaknya gerek aku enjoying his time. haha... petang tu kami berehat dan at 7pm is our appointment to body massage. gerek aku siap berdengkur tertidur. huhu... syok betul. aku suka ye massage yang aromatherapy sampai nak terlelap ni. bukan macam Thai massage yang kepak2 tu. meleleh air mata ada. haha...



then, cousin aku book a place for us. serious romantic. everything dia dah settled. menu pun dah book. nasib baik dia dah orderkan. kalau tak, menggagau kitorang nak order apa di tempat begitu. haha... tak pandai. we started with bun. then soup. kitorang ambil yang berbeza. mushroom and lobster soup. then main course dia. rib eye and tenderloin. thennnnn... my favourite! chocolate fondue. mak oi! lama okay aku cari benda alah ni. dia macam kek chocolate biasa je. tapi bila potong, keluarlah chocolate from within. ya Allah... heaven!





then keesokan harinya, buat souvenir untuk cousins and cikna. terus check out. singgah rumah cikdah makan spagetti. adoyai! aku makan memang dah tak beringat ye sekarang. so jangan terkejut bila jumpa aku nanti. tiba2 teringin fish and chips pulak! kat melaka ni ada Manhattan Fish Market tak?








p/s (i) : ah, pukul 9am dah? ish, nak makan nasi arab damsyik lah. nak... nak... dan tengok bola hari ni di Bukit Jalil. are you sure?? huhu... moga2 tak penuh. aku ni mabuk penuh2.




p/s (ii) : aku rasa semalam muntah sebab angin dalam badan. kemudian makan asam pedas power. pedas tak larat. tu yang malam terus collapse tu. huhu... gerek punya pasal! bawak ke tempat2 macam tu. huhu...



p/s (iii) : nak crocs Kadee kaler biru. weeee... nak wedges jugak! tapi nak tunggu 2012 collection lah. huhu...




p/s (iv) : nanti aku buat entri pasal makanan2 yang aku makan kat Bukit Tinggi eh. macam banyak sangat pulak nak upload. huhu... takdelah banyak mane. saje bikin gempak.








23112011 ~ 9.15am


depan tv ~ rumah sewa gerek-Melaka

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com