we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Friday, July 23, 2010

second day at KK!

hai2, gap berapa hari ek aku baru dapat update blog pasal second day kat KK ni. huhu... alhamdulillah, rezeki aku. dapat jadi guru ganti di sekolah sebelah mak aku. he... nasib baik dekat dengan mak. so senanglah sikit, balik je aku drive pulang. sekolah ni sekolah premier. so agak seram lah. guru2 kat sana very welcoming. tapi belum blend lagi. takes time kan.

okay2, back to the point, hari kedua di KK. aku bangun pukul 6.00 am. sebab gerek kejut. ai, kalau kat rumah ni aku tak bangun lagi. he... cepat2 siap sebab bas sampai pukul 7.00 am untuk mulakan trip kami ke kaki gunung. kitorang semua naik bas SMT Beaufort. aku dan gerek sebelum bergerak.


first stop kitorang ialah di jambatan tamparuli. gile tinggi jambatan ni. gayat aku. road dia rendah gile. dekat gile dengan tebing sungai. kalau hujan banyak sure banjir ni.


then singgah sebentar di Kinabalu Park, sebelum sampai kaki gunung. beli2 souvenir and tangkap2 gambar. cikna dah muntah di sini. jalan dia agak pusing2. aku still gagah. huhu... lepas minum coke and muntah okaylah dia.


then sebelum sampai kaki gunung, singgah ada jual2 sayur and pokok bunga. cikna beli pokok bunga. kat sini dah rasa sejuk gunung dah. tapi tak keluar asaplah dari mulut. huhu... tapi aku kecewa, kitorang tak naik sampai kaki gunung sebab kitorang naik bas panjang. kalau naik bas pendek tu bolehlah sampai atas. oh, baru nak merasa kesejukan kaki gunung.


then aku dah start pening2 sebelum sampai Kundasang. mak beli ayam madu. aku tak makan. tekak dah tak betul. kepala dah pinar2. cool lagi sempat tengok Ketika Cinta Bertasbih dalam bas. then sampai kat Air Panas Poring, aku keluar bas paling awal, cari longkang and muntah. huhu... serius tak tahan gayat and jalan pusing2. pening aku. ni dia air panas Poring. tengahari buta, gile panas air dia. boleh rebus telur. huhu... sampai hotel balik dalam 6.00 pm. keadaan dah gelap. huhu...


picture favourite aku di Jambatan Tamparuli :

yanna + gerek


akhirnya gambar aku lompat dapat disemadikan setelah asyik gagal di pulau2 pada hari pertama. he...






p/s (i) : kepala aku masih pinar2 since hari kedua kat KK tu. aku tak tipu. kadang2 rasa nak pitam. aku tanya budak farmasi tu, dia kata sebab au terdedah kat tekanan udara banyak sangat. huhu...

p/s (ii) : amir ridhwan balik kejap lagi. huhu... dah simpan tongkeng untuk dia. rasa macam nak rembat dia punya pulak. he...

p/s (iii) : esok ada kurses LDP kat sekolah. aiseh, tak dapat bangun lambat lah namanya... sakitnya kasut baru...





23072010 ~ 4.29pm
rumah aku ~ ruang tamu-depan tv

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com