we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Saturday, July 10, 2010

Uniknya Singapura~

oh hai... sambil2 tulis tajuk entri ni, aku siap menyanyi sekali lagu 'Uniknya Singapura' yang Bront nyanyi dalam iklan tu... 'Uniknya, uniknya, uniknya... Singapura...' hehe... as u all know, i kan dah ada passport. yeehuuu! aku buat passport hari selasa. hari rabu tengahari, berdesup ke Singapore. he... dengan mak aku and 2 orang kawan dia. currency SD sekarang adalah SD1 = RM2.32. gile tinggi currency dia kan? hebat2...

mula2, kami menuju ke Arab Street. kawan mak aku dah selalu datang, so cepat ajelah kitorang sampai. tempat ni banyak kedai2 kain. mostly penjual yang rupa2 macam gulati's atau euro moda tu. hehe... dapat bayangkan tak? ada jugak cina. price dia, dari whole sale harga murah2 tu... sampailah sepasang SD420. hoho... convert dah rm1000 lebih tu... tapi serius yang mahal gile tu amat cantik. bukan jenis yang manik2 okay. dia imported silk and design dia sangat cantik.

dah beli2 kain... MAKAN TIME! oh, murtabak singapore. kat tepian tebrau pun ada murtabak singapore but the original murtabak singapore amatlah SEDAPPP!! serius... daging yang banyak and fresh. roti dia rangup. harga dia size M adalah SD5. ai, tiba2 kecur dia pagi hari ni... okay, tempat tu namanya Singapore Zam Zam... ada jugak nasik beriani. OISHIII!! (untuk mereka yang belajar Jepun yek... hehe...) nasi dia je dah cukup sedap. tak perlu lauk. hoho...


after dah kenyang, opposite kedai makan tu ialah Masjid Sultan. masjid ni jadi tumpuan pelancong jugaklah. ada orang2 putih datang nak tangkap2 gambar. ada disediakan jubah untuk mereka. masjid ni sangat terjaga. bersih and toilet dia pun bersih.


kemudian, ke Sarangoon Road. ke Mustafa! kedai ni macam Mydin je. tapi Mydin yang BESARR amat! tak sempat tangkap gambar. perfume dia murah2, cheaper than Malaysia lah. Lancome Miracle kat Malaysia rm300 lebih. kat sana dalm rm210 je. beza kan? siapa2 yang nak beli buat hantaran perkahwinan, bolehlah datang sini. tapi kalau u guys tinggal Pantai Timur ke... Pantai Barat ke... tak perlulah datang sini semata2 perbezaan rm90 tu. tambang perjalanan korang pun dah exceed rm90. he... ada jugak Crocs, Scholl, Clarks. tapi design yang lama. FYI : Mustafa ni kedai 24 jam. ha, siapa yang taknak sesak2 tu bolehlah datang pukul 3 pagi.

mak aku belikan aku Elizabeth Arden : Provocative Women. aku tak reti pasal perfume, so mak aku yang pilih. he... 30ml SD29. abang aku : Aigner Black 75ml SD49, boy : Kenzo Homme 30ml SD29.


then dah sudah kat Mustafa, ke Joo Chiat Mall pulak. mak nak survey harga kain langsir. murah jugak dari JB. kain yang sama di JB rm52. kat sana SD16. beza woo... again, untuk orang johor untunglah... tambang pun murah aje dari JB. ni mak aku berkenan nak letak di living hall tingkat atas. yang kain letak kat hall bawah lupa pulak nak tangkap gambar. hehe...


beli kain lagi! mak aku ni memang rambang mata. lagi2 ni tempat dia selalu beli kain dulu... orang tu memang bagi murah lah... aku berkenan cotton ni. tapi mak kata serabut sangat. uhuk2... SD20. aku suka yang kaler pink tu. cute kan?


after that, barulah menuju pulang ke JB. hoho... penat jugak layan mak aku berjalan. but still, i enjoy myself sebab dah bertahun tak ke sana. macam jakun sikitlah. orang imigresen cop passport pun aku jakun. haha...




p/s (i) : hari ni aku bangun awal... tak tahu kenapa after subuh tadi tak boleh tidur. ayah belum bangun. dah janji nak makan charmee.

p/s (ii) : i dreamt last night... being proposed by a friend from primary school. he's chinese and muka dia ketika darjah 6 dulu. hehe... dia proposed with earrings and necklace.

p/s (iii) : hari ni saya start kerja pukul 1pm. susah sungguh jadi cashier. seram takut duit short.





10072010 ~ 8.39am
rumah aku ~ ruang tamu-depan tv

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com