we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Wednesday, August 4, 2010

Miss Nurul/ Miss Eliyana/ Miss Eli/ Miss Yanna ~

hello2 kawan2 sekalian... cerita ni memang dah lapuk. sudah 2 minggu ceritanya, just hari ni je yang sempat nak bercerita pasal benda ni. selalu if ada masa pun, cerita benda lain pulak. huhu... okay, esok (khamis, 5ogos2010), genaplah aku menjadi KGSK di SMKTU selama 2 minggu. huhu... baru 2 minggu tapi kerja dia macam dah berbulan rasa. sekolah yang besar. aku rasa boleh kurus walaupun tak menunjukkan tanda2 kurus. hehe... tapi, i like that school. macam berbelah bahagi. nak sekolah teknik but nak sekolah ni jugak... oh, my mom knows what's best for me. i guess.

okay, mari2 cerita kebaikan sekolah yang sedang aku berkhidmat ni. aku mendaftar diri pada 22julai2010. hari sebelumnya, hari rabu, patutnya aku keluar dengan cik hapisang. then gerek nak balik, cancel dengan cik hapisang. tiba2 awal2 pagi sebelum aku mencelikkan mata, dapat phone call dari encik zamri. nasib baik suara tak serak sangat. hehe... pergi PPD dengan ayah, ambil surat offer, straight ke SMKTU. jumpa pengetua. very welcoming. first impression dah best. then jumpa2 cikgu sikit, very warm welcome. suka!! then pengetua mintak aku lapor diri khamis. macam masuk sekolah. first dalam kepala aku : oh, dah kena bangun pagi. huhu...

ha, muka aku first day at school. gile skema dengan anak tudung. yelah, rambut dah pendek sekarang, so kenalah pakai anak tudung. kang tercacak2 keluar macam landak. huhu... oh, dah tak pandai pakai tudung bawal. sungguh lupa daratan. hoho... aku upload size kecik je sebab muka bengkak bangun tidur tak hilang lagi. hehe...


okay, ni bilik aku. lagi 1 bestnya jadi KGSK kali ni, aku ganti cikgu yang jaga bilik akses (bilik komputer untuk guru2). so bilik ni hanya ada 3 orang cikgu. aircond. hehe... bilik guru biasa takde aircond. hmm... belum upgrade lagi tu. tapi selesa bilik aku ni kan. sunyi je. masa nak study untuk interviu pun tenang je... he... meja aku yang belakang sofa tu.


ha ni pulak, saje je nak tunjuk. labuh tak? huhu... macam ustazah dah aku. piza pun gelakkan aku. kikiki... cikgu BI bertudung labuh. even ustazah sekolah tu pun tak pakai labuh macam aku. ustazah situ vogue. he...


hm, i like this school. cikgu2 dia ramah. aku still takde geng lagi. tapi kiranya dah boleh borak gelak2 lah. maybe i am more independent now. so macam tak kisah pun if takde geng. ada geng pun payah jugak. silap2 kena kongkong. gilelah. nak jumpa kekasih gelap pun payah. huhu... kena mintak kebenaran dulu. tak best! cikgu2 sana pun very supportive. if aku ada problem nak handle budak2, diorang bagi cara terbaik lah nak selesaikan. pengetua dia best, pkhem dia best, GPK bahasa best. ketua panitia BI lagi best!! he... suka lah!

dah cerita pasal cikgu2, cerita pasal budak2 pulak. okay, sebab aku menggantikan cikgu cemerlang, jadi waktu aku dapat seminggu tak banyak. 15 masa je seminggu. macam praktikal dah rasa. aku ngajar 4 SN 1, 4 KN, 5 KN. okay 4 SN 1 ni kiranya budak2 sains tulen yang bijak laksana lah. dah 4 KN and 5 KN ni aliran sastera so belajarnya kureng sikit. 4 KN amatlah mencabar. kurang menghormati cikgu. aku basuh pun tak jalan. tapi 5 KN, i like them! so much! seriously, walaupun tak sampai 2 minggu ajar, tapi dah sayang diorang. huhu... tapi... next week, ketua panitia akan ambil kelas tu. yelah, aku kan guru baru. so takde pengalaman. kena ambil form4 aje. ish, dah rasa macam praktikal betul2. huhu... tapi dalam banyak2 kelas tu, 4 KN tu, aku kena berusaha keras. nak tackle diorang. macamane ek... hmm...





p/s (i) : interview yang amat menyedihkan. semua keluar dengan mata bercahaya... aku keluar dengan mata berair. ohhh... bongoknya aku... ohh....

p/s (ii) : ber'hanging dengan cik hapisang and incik daus. something happened. sampai sekarang rasa nak gelak. oh... daus yang bengong. he...

p/s (iii) : sabtu ni ada teater final tribute to THE PEARL. aku sebenarnya tak pernah baca pun novel tu. so, bagus ni untk aku dapat view about the novel. bukan setakat untuk low proficiency. haha...

p/s (iv) : 2 minggu genap jugak tidak ketemu gerek. hmm... IMISSYOUALOT DARLING!






04082010 ~ 10.02pm
rumah aku ~ bilik boy

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com