we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Friday, January 20, 2012

Akaroa, New Zealand you all :))

hai2 korang... sebenarnya aku dah taip entri ni dari hari Jumaat lepas tapi tak boleh post that time sebab wireless connection slow sangat. huhu... jadinya... dah start cuti kan, hari ni Selasa, baru sempat nak bukak blog. dari hari Sabtu asyik jalan2 aje. plussss.... dah dapat kereta. huhu... kereta sebagai keperluan. so, endure it! siap dah angkut ke KL dah. haha... betul2 seronok!











okay2, aku pernah sebut gambar2 pergi Akaroa takde dalam simpanan kan? tapi dalam handphone ada lah beberapa. so aku update from pictures in handphone ajelah ye. okay readers sekalian, untuk ke Akaroa dari Christchurch, tak berapa jauh. dalam sejam 15 minit sampai lah. sepanjang perjalanan view memang sangat2 cun. waweeeee....! serius cantik. tapi yang aku tak suka, kena drive naik bukit. macam ala2 nak pergi cameron. menyeramkan okay! aku memang gayat. huhu... tapi bila dah sampai Hilltop dia, dekat je nak turun bukit tu sampailah ke Akaroa. ini view from Hilltop. biasalah... gambar handphone tak berapa cantik. tapi i can say... MasyaAllah, Subhanallah. cantik sangat2! air biru sangat2! dan ia adalah tasik ye kawan2.



okay, sampai2 terus pergi jalan2... view from tepi tasik. sejuk tau!




kitorang actually nak naik Black Cat Cruise ni sebab boleh tengok dolphin berenang2. tapi kalau bernasib baik, nampak whales sekali. malangnya... disebabkan peak season, full. kalau nak kena booking untuk pukul 10.00am pagi esoknya. tak sempat lah sebab dah janji dengan Sir nak pergi Sunday Market.



okay ini pemandangan di belakang hotel. bilik kitorang ground floor. so, bukak sliding belah belakang ada sungai kecik. gile menyamankan okay... sejuk. tapi sejuk sangat. hehe... kat sana mostly kitorang beli makanan mentah yang dah perap, so masak dalam microwave je. so makan kat luar ni sebab ada meja kat luar. best tak? makan mengadap pemandangan yang menyamankan.



satu benda yang aku perasan kat NZ ni... sesuatu tempat ni mesti ada padang yang besar untuk orang2 beriadah. bawak anjing jalan2. main baling2 dengan anjing. hehe... daaaaannnn... yang aku terasa bangga sikit. hujung padang sana tu ada padang Petanque! aku sebagai cikgu Petanque berasa bangga okay. haha... ada kaitan ke?




rumah yang comel2.



church. aku suruh tangkap gambar kat sini sebab aku suka nampak bersih and kemas teratur. jalan yang rata. huhu...



akhirnya ada jugak muka aku. haha... ni aku bluetooth dari handphone gerek. huhu... nak tunjuk betapa besar dan merahnya ros2 di sini. huhu... geram gile okay tengok bunga2 kat sini.








p/s (i) : gerek akan balik ke melaka kejap lagi. alahai... hmm... stay kat JB for this week.


p/s (ii) : model dalam entri kali ni eh sebab mostly guna handphone aku. so mestilah tangan aku yang captured. rindu gile pada cikmon!


p/s (iii) : cuti seminggu sudah bermula. kenapa mood tak naik lagi ni? huhu...


p/s (iv) : kat NZ mostly kita akan jumpa tasik yang amat2 besar. setiap kali jumpa tasik, aku tanya gerek, "Agak2 boleh nampak Loch Ness tak?" never miss tanya setiap kali jumpa tasik. then balik Malaysia jumpa adik aku. ceritalah pasal tasik2 yang amat cantik. dia soal, "Nampak Loch Ness tak?" haha... then jumpa bapak aku, cerita2 lagi pasal pemandangan and tasik2. ayah aku cakap kat gerek aku, "Entah2 ada Loch Ness dalam tu" haha... gerek aku cakap. memang nampak 1 family ni! haha...










24012012 ~ 2.19pm

atas katil ~ bilik aku-rumah Impian Emas

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com