we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Thursday, January 12, 2012

Sunday Market di Christchurch

hai2 all... okay, kerja aku belum selesai lagi actually. tapi lesson plan dah selesai until isnin depan wokay! so konon2 nak sambung menanda buku budak. tapi malas pulak. hehe... minit mesyuarat pun tak siap lagi. dapat lagi kerja baru kena hias papan kenyataan Pengakap. wuhuuu! tahun ni aku pengakap ya. tak sabar pulak nak beli baju uniform. actually aku nak update pasal Akaroa. tempat kitorang pergi hari ketiga tu. tapi cari2 tak jumpa gambarnya... adoyai! takkanlah hilang kot.









okay2, due to the issue, if aku jumpa gambarnya, aku update k. sekarang aku update pasal hari Ahad balik dari Akaroa, the next day. dari Akaroa, kitorang balik ke Christchurch sebab Sir janji nak bawak kitorang pergi Sunday Market. Sunday Market dia macam bazaar JB tu but sangatlah besar sebab dia buat kat tempat memang khas for market. aku gile teruja okay! bangun pagi2 sebab tak sabar nak pergi. tengok suasana sikit.






mostly barang dijual ialah yang terpakai. ala2 car boot sales tapi yang major besar punya market wokay! oh, seriously i love that place. ada baju2, barang2 rumah, souvenir. dijual dengan harga sangat murah. gerek dapat sweater harga NZD10. banyak jugak pokok2, bunga2 dan sayur2 yang ditanam sendiri yang dijual. ohhh... cantekk gile! dan sayur2 nampak macam sedap aje!




selepas jalan2, apa lagi... surelah lapar kan? ini adalah kebab Habebe. halal ya sebab yang menjualnya Muslim. owner dia Muslim. souvlaki tu jenis roti yang digunakan. sila rujuk gambar. besar tau roti dia. kenyang gile memang tak habis makan sorang. huhu...




kawasan berehat2 sambil berbual dan makan2. aku sukalah environment sini. sambil makan nanti ada yang menyanyi2. harmoni je rasa... dan, tempatnya bersih untuk duduk di atas rumput. binatang peliharaan tidak dibenarkan di kawasan ini. rasa tak puas jalan2 tempat ni. if aku berjalan dengan gerek je, sure lama2 dah. huhu... takut kesian kat Sir and family tunggu kitorang lama pulak.











p/s (i) : sekejap lagi nak balik... baran dengan statement2 pihak pentadbir yang tak pandai jaga hati anak buah.


p/s (ii) : esok sudah jumaat! weekend! nak berehat2!



p/s (iii) : seminggu lagi bekerja sebelum bercuti seminggu Chinese New Year. yippie!










12012012 ~ 4.53pm


meja aku ~ bilik guru-KVK

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com