we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Thursday, January 26, 2012

my ex-students :(

hai2... sebenarnya... takde niat nak update blog. just blogwalking di blog anak murid aku. Izzati Shahirah. seriously, aku tak pernah tahu dia ada blog. and, blog dia dah lama dah wujud. and aku promise kat dia untuk baca semua entri. so... aku baca2 and keep on reading, serious terharu. dia tulis pasal aku. ada lah beberapa entri... aku... terharu... sampai terus laju2 taip entri ni. huhu...




ini adalah mereka. pelajar 4 SN 1/ 2010. 2011 SPM candidates. and now, waiting anxiously for their result.



until now, 2012, i still consider them my students. walaupun hakikatnya, aku hanya mengajar diorang lebih kurang 4 bulan. tapi kenapa, dengan diorang ni... sangat lekat di hati. sangat2. aku taknak let go. some people said, i should let them go. they are not my students anymore. tapi kenapa aku berdegil?


honestly... diorang ni... special. susah nak describe. aku sayang gile lah kat diorang ni! sampai ada sedikit jeles towards other teachers sebab boleh sentiasa rapat dengan diorang and lihat diorang depan mata. aku jauh di Kluang... aku sayang Tasek. aku pun tak tahu kenapa. walau hanya bekerja 4 bulan. setiap kali kontrak sebulan aku nak tamat, hati ni sayu je. mata ni berair je. aku takkan bagitau sesiapa itu adalah hari terakhir aku sebab aku tahu air mata aku akan gugur. tapi alhamdulillah... 4 kali renew kontrak. dan kali terakhir ialah ketika cuti sekolah. ketika tu, aku tahu memang muktamad kerja aku tamat di Tasek.


still ingat lagi... hari Khamis ialah hari terakhir aku bekerja di Tasek. aku salam semua cikgu2. tapi tak seorang pun anak murid aku tahu. sebab aku taknak menangis depan diorang. aku ni nampak je teging tapi hati bunga2 tuuuu... tapi... sedang aku salam2 peluk2 cikgu2, salah seorang anak murid aku nampak. Shabrina. i still remember. dia terus tanya, "teacher nak berhenti kerja dah ke?" aku tak cakap apa2. aku senyum and peluk dia. aku tak boleh berkata2 sebenarnya ketika tu. sebab aku tahu if aku bercakap, mesti aku nangis. if dia ingat lagi, lepas aku peluk, aku terus blah. sebab time tu mata dah berair. taknak dia nampak air mata aku. air mata guru kan mahal. hehe...


tapi... terharunya bila Syafiq call maghrib tu suruh aku datang ke sekolah keesokan harinya... betapa aku rasa dihargai. betapa aku rasa disayangi.







p/s (i) : sebenarnya... ada 2 orang pelajar Tasek yang aku terasa hati. kesalahan dia bukan towards aku. tapi towards kawan2 dia yang lain. i don't know. i can't accept their status in FB. sebab tu dearest ones, teacher ingatkan jagalah hati orang lain. jagalah hati kawan2. berhati2 dengan apa yang ditulis.


p/s (ii) : berair hidung aku taip ayat2 entry kali ni... sedih, terharu, cemburu, gembira. semua bergabung. hmmm... aku rindu mereka. sangat2.


p/s (iii) : mode : rindu.


p/s (iv) : cuba tengok gambar Shab masa form 4 and wedding teacher. manja lenggok habis. hehe... pinggulnya. ah, rindu budak itu!










26012012 ~ 1.39am

atas katil ~ bilik aku-rumah Impian Emas

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com