we were made for each other...

Mrs. Azuan forever

Daisypath Anniversary tickers

we are engaged! ♥

Daisypath Anniversary tickers

since we found L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

EVERYTHING ABOUT YANNA

My Heart, My Soul, My Family, My Gerek, My Life

Thursday, January 19, 2012

Music is a Language :)

wah! aku habis kelas pukul 11am tadi. baran betul lah aku dengan 5 EE 2 ni. aku tak tahu macam mana lagi untuk aku wujudkan rasa hormat dan tanggungjawab dalam diri mereka. dahlah tak hantar homework, then macam salahkan aku pulak. apehal! aku tak datang semalam, aku dah bagi kerja. diorang boleh jawab, "Lupa nak amik, nak buar macam mana?" kurang ajar betul. aku ni jarang panggil budak kurang ajar. tapi tadi memang aku bagi pada 2 orang budak. serius aku sendiri tak tahu macam mana aku boleh tahan tak naik tangan. ei geram2!

okay2, update kali ni sebenarnya pengaruh dari cerita Running Man semalam. haha... diorang kena perform lagu and Jae Suk cakap, 'Music is a Language'. aku rasa ayat dia tu sangat bermakna. haha... menangis cikgu2 bahasa dengar aku as Cikgu BI cakap macam ni. ada pulak lagu boleh dijadikan bahasa. huhu... but apa yang aku boleh huraikan maksud quotation tersebut ialah, muzik dapat menyampaikan mesej yang ingin disampaikan tanpa perlu berterus terang. hmm... paham tak maksud aku? haha... aku pun pening baca. kikiki...

muzik. tanpa lirik. korang suka dengar melodi tanpa suara yang menyanyi tak? contohnya instrumental oleh alat2 muzik seperti piano, guitar, harmonica... kadang2 dengan hanya lagu2 ni boleh menimbulkan rasa sedih, gembira dan sebagainya... contoh macam dalam cerita2 drama2 movie2, mesti ada sound effect kan? tanpa sound effect macam tak best kan? begitulah maksud aku... macam nak menimbulkan effect perasaan yang lebih.



semalam aku dengar 'River Flows in You'. korang pernah dengar? by Yiruma. lagu ni aku dengar from Twilight. dengar2 je timbul pelbagai perasaan; sayu, romantik, rasa sayang dan meremang2 bulu roma mengarnya. so aku teruslah download. dulu aku download dalam komputer lama and hp Sony. ni download again. dengarkan sambil pejam mata eh. baru feel naik.



quotation yang aku sendiri tak sangka aku pernah buat...

LIFE WITHOUT SONGS IS WORLD WITHOUT EARS





p/s (i) : okay, petang ni nak siapkan lesson plan. kenapa macam rasa minggu depan kerja ni? mood cuti tak naik pulak. huhu...

p/s (ii) : sorang pelajar dah suspek denggi. kena amik tindakan ni. hmmm... susah berurusan dengan orang yang amik mudah.

p/s (iii) : bila agaknya kereta aku nak sampai ni? haha... myvi pun jadilah...






19012012 ~ 12.35pm
meja aku ~ bilik guru-KVK

0 comments:

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com